Thursday, November 22, 2012

Hope

Dgn beberapa hari lagi, aku akan mlangkah lagi ke UiTM bsma rakan sperjuangan.
Untuk sem3 nie, aku akan memaksa dri ini untuk stdy lebihh lgg !
Hopefully semuanya bjlan dgn Okayy ^_^
Memang setiap langkah kita sepanjang study nanti , akan banyak cabaran & dugaan bsama rakan2 atau masalah kwangan. Tp Tuhan lebih besar lagi drpd masalah kita.
aku akan ingat itu :')
Dan,
Aku harap kita akan dan tetap bkawan baik :)
Aku tahu seglanya telah dtulis oleh Dia utk kita.
Tiada masalah yang dberiNya mlebihi kesabaran kita..
So . i'll c u next sem !

Friday, November 9, 2012

Kata2 Sir yang myentuh hatiku ^_^

Result sem ni mmg beta sngt bsyukur sngt..
Terima kasih kepada mamyku yang setiasa mberi semangat dan rakan2 seperjuangan . semoga kita grade sama2 eh. :) dan tak lupa pada lecturer2 yang banyak mbantu :)
Betul kata sir...
Kita hanya menumpang sementara berada di atas muka bumi ini..
kita perlu bsungguh-sungguh mgambil ksempatan itu.
Biarlah ada sedikit cabaran sebagai dugaan untuk kita lalui supaya kita sentiasa bsyukur dan redha dgn khendakNya sama ada bjya atau sebaliknya.

Thursday, November 8, 2012

Pain

Malam yang sunyi...
Tak tau knpa beta rasa sedih. Tgok2 tak ja ada apa2. tak ke beta yg gila2.
Sememangnya beta sedihhh !! Tak ke "Sabat" itu tau ??
woahhh! so bodoh beta ini.

Apa yang penting..
Beta akan buktikan pada "Sabat" that !!!
Dan yang paling PENTING ...
Result sem2 esok kuarr !!!
Beta bharap beta dpt kptsn yang baik :)
Beta pun bsyukur....

Wednesday, November 7, 2012

Nervousss !!





Tinggal dua hari lg result kluarr !! OMO !
veryy veryy veryy scaryyy maa ..
hopefully, smuanya Ok saja.
Pleaseeeee.
Harap2 Tuhan mdgr doaku.
Apa-apa pun pastii semuanya akan bjlan dgn baik :)
Amen !

Tuesday, November 6, 2012

Cuti Semester Part 2 !!

Cuti semester kali ni hanya sebulan lebih . sop.. sop.. sop..
Kalau boleh 2bulan TANPA lemak btambah . HAHA :D
Cuti ni mmg myihatkan . WAA ! tidak ada stress langsung ttg pljaran. tetepi ada jgk yang mrisaukn jiwa dan raga beta nie.
RESULT FINAL EXAM ! hurmm .
beta harap beta lulusss pun cukupp . kalau lebih dari tu, beta bsyukur sgtt2 :D
tp jgn la kurang dri tu.
Harap2 doa beta d'dgr oleh Dia :)
oke. oke. cukup dgn itu...

beta nk kongsikn aktiviti sepanjang cuti ..
bsama fmilyku n bala-bala myadik apaiindai ku :) hehe
beta kongsikan picture2 yer ;)
jap eyhh ..


Donut anty & mamy mmg sedaap. xyah g "BA" hehe. buat sndri kt rumah lg bguss :D

 


Donut in the making hehe .
  


 


Wednesday, October 31, 2012

My Mistakes? Hate me? Why??

Memang dalam hidup manusia tak lari dari masalah..
tapi kalau tidak ada kesilapan yang menyedarkan kita, macam mana kita tahu erti Kehidupan ?
Kita akan sntsa mbuat kslahan dan smkin jatuh ... sbb tu kita ada dugaan yg akn mguji kita..
Sememangnya kita akan berdiri dan berusaha atas ksilapan yang kita lakukan...
Kesilapan kita sellunya membuat kita sedar bahawa Tuhan sntsa memberi kita peluang untuk sedar dan berubah tetapi kita ? tmasuk saya , tidak mydari bhwa Tuhan tu sntsa bsama kita ..
Saya bharap agar semua org sedar Tuhan smmgnya bsama kita..
tapi kenapa manusia sndri tidak dapat mmaafkan sesama sndri sdgkn Tuhan mampu mmaafkan kita..
Tidakkah ada peluang kedua kita untuk berubah ? 
Kenapa sampai skrg nk ungkit lagi ?


 "When you’re right, no one remembers. When you’re wrong, no one forgets."

Thursday, October 18, 2012

You're my Dream love But You JUst Nite Mare


Love is a symbol of eternity. It wipes out all sense of time, destroying all memory of a beginning and all fear of an end.
 
but ,
To find someone who will love you for no reason, and to shower that person with reasons, that is the ultimate happiness.
 
 
I learned the real meaning of love. Love is absolute loyalty. People fade, looks fade, but loyalty never fades. You can depend so much on certain people, you can set your watch by them. And that's love, even if it doesn't seem very exciting.
 
when i dream i think of you
when i breathe i think of you
all day i think of you
give all my love to you my baby boo
swear its true all i do is think of you
when i pray i think of you
far away i think of you
all day i think of you
my heart belongs to you my baby boo
yes its true all i do is think of you


tetapi semua itu MIMPI BURUK !

 Beta akan mulakan hidup baru.
 
 
 
 
 
 
 

Monday, September 10, 2012

people change but memories don't

tak sangka bila saia dah jauh mninggalkn kwan2 tcs , semua nya berubah .
bila tringat masa lalu, sedih sgt bila semua seperti mimpi ^_^
kalau dpat masa dputar. saia nk lg kt tcs :( tp apa yg direcana oleh Tuhan saia turuti :)
bila mlihat kngn lalu . saia nk bsma mereka. lepak bsama . hurmm..

"True friendship is like sound health; the value of it is seldom known until it be lost."
 
Each friend represents a world in us, a world possibly not born until they arrive, and it is only by this meeting that a new world is born."
 
"Friendship is a pretty full-time occupation if you really are friendly with somebody. You canít have too many friends because then youíre just not really friends."

Monday, August 27, 2012

i wish i have this ! omg !

saia pasti korang pun ada wish dam hdp korang kn. harapan saia punya lahh bynk. tapi tcapai kerr. kehkehkeh (evil laugh) :D tu lerr.. kata orang tua... " Mimpi akan menjadi Kenyataan jika kita Tidak Asyik Tidur " tp kekiterr ni x sedar-sedar jgkk. Bulak nti nda wai-wai bunyi ko inek ku hahawaii.saia nk ni nak nak nakkk! hehe jum tetengokk kekejapp ;)

wahh . sapa yg xnk . >.<
jgn nk tipu oo .. hehe
hidupp senangg kn , tp nk daptkn susah kn. takpe.. ingat je kata org tua
"susah susah dahulu, senang-senang kemudian"







Tuesday, August 14, 2012

Hanya Queto :) :)

pelbagai queto mmg mpunyai makna bg kita, hnya kita sja mgerti..  ada Queto , ada Music ;) hehe

^_^



semua kita ada kelebihan dan keburukan masing2. knpa perlu mghakimi khidupan org lain?
so, make life beautiful without unhealthy feelings to others oke bebeh?
kalau ada silap sorrryy ^_^
God bless all :)



Saturday, July 28, 2012

New life ^_^

Kini, kmi D'planters dari mukah bpindah kt Ks. kt sini bnyk prubahan yg snt ketara tmasuk saia. kwn pula sering bganti. bg saia semua org kwn ,cuma kwn sjati ada satu. saia ttp rindukn awak KABAN 'isan' hehe. dulu kt mukah pergi kls bwh jerr.. nie kt Ks kami org plu bsnam nk sampai kt ke kls.. setipa hari jumaat kami org slllu g Nursery .. saia suka sgt tgok bunga2 skrg.. jatuh cinta kott hehe ;) nak tgok gmbar2 yg saia mbik ?? hehe
cantik kan ??

hopely saia dapat buat landscape kat halaman rmh suatu hari nti :)
saia suka HIJAU :)



Teman2 se D'planters ..
biarkan saia perkalkn teman2 se D'planters saia. hehe
Tanpa diorang kehidupan saia di kampus mgkin tak lengkap.
hppy bsama mereka wlpn kdg2 mjegitzss kn hehe. biasalh tu lumrah khidupan kn.
Thks for everything. saia hrp kita smua bkwan scra damai n grad sama2. right ? and saia kini bsama Lawyer saia iaitu Maryy . wlpun tak sama sem, tp sedorm :) 


bsama lawyerku Maryy
                         
Ahli2 seperjuanganku
(Na, Fie, Uding, Rina, Dyg, Lin)


                                                                       



Pose jgn x posee  hehe



Rakyat jelata 
(Rine, Lin, Tinut, Win, Uding, Rina)
   
taja pin kami mbiak ladang tetap mh nmu bkuntau
(Na, Leo, Lin )

Saturday, May 19, 2012

Oh My !!

Slepas tinggalkn kwan2 tCs. Rindulerr teramat sngt..Sampaikan masa kt mukah pun saia nie ter-call2 kt diaorg haha. Org bz call Bf , saia bz call myGf. haha. Mula2 kt Uitm Mukah , saia tak sehappy kt tCs huhu. xtau knape eyh ?? Tyme orientasi pun masih ingat lagi saia nangis msa fmily saya nk balik bintulu. nangis tuh sampai lah ke dewan. sampai saat tue saia ditegur oleh yg bnma Mary hekhek. Mary yg kni mjdi temanss sejoli haha. Bermulalah pknalan dgn Mary huhu. Satu kelas lagi tuhh ! best . haha :) Malangnyer, dorm xsamer le.. Kat dorm pun mula so boringgg.  Tiada Kawan :( so sad. Mary plak kt dorm lain .uh~ dan yang menyedihkan lagi Mary xtend plak. Sunyi bagai kan dalam perahu keseorangan di meja. tiada suara ya jegitss haha :( rindu plak nk nangis sama2 tyme study Chem. Oh my Chem ! tak pena2 stdy Chem, tiba2 bagai durian runtuh yg x dmnta plak yg runtuh haha. Kemudian, saia mula bkwan dgn iNa, dia yg sllu temankn saia. pergi tapau. hihi.. jalan2.. dan lama klamaan temass saia pun btambah huahua. Na~ Daung~ Ubong~ hihi . Na sma dorm ngn saia. haha.. mkin lama bgulai mkin "jegitss" hihi. ukai jegitss jai nemu . haha ^_^nk tengok pic kami tak ?? huhu? nie dierr.




smua girls dlm pic nie kwn2 saia huhu. cma xda pic Mary .so soryy mary...

 
Ladang Kita :)
Setiap Jumaat mmg kite pergi ladang . Pesstyme tue. uh~ mcm nenek ja upa haha. 'Cali mai gamal cda ya bkebun. haha.' team kami Mary, Amin, Daung, Ubong, Dyg, Uding, Drwin n Aku . haha. mcm2 ragam apabila buat kerja masing2 hihi :) sempat jgk mbik gmbr .. take a look :)

My group
(Fie, Rina, Dyg, Win, Amin)

 
sempat jgk take pic haha 
sedang sibok mlakukan kerja masing2 hihih .fuhh. panass .hihii



Sekian saja utk sem nie :)